اخبار لپ تاپ و کامپیوتر و سخت افزار, اخبار تکنولوژی

رونمایی از پردازنده M2

چیپست قدرتمند M2 در مراسم 2022 اپل رونمایی شد. نکته جالب این که اول مراسم اپل 2022 آهنگ ایرانی خیلی معروفی پخش شد.

در ابتدا باید گفت که چیپست M2 از چیپست M1 خیلی قوی تر و بهتر است و اصلا نباید با چیپست M1 PRO و M1 MAX مقایسه کنید چون قاعدتا این دو چیپست قویترند، چون از سری پرو و مکس هستند و در سری جدید لپ تاپ اپل استفاده شده و الوین مدل مجهز به این پردازنده، مک بوک پرو M2 مدل 13 اینچی 2022 است.

زمانی می توانید چیپ ست های M1 PRO  و M1 MAX رو با چیپست M2 مقایسه کنید که سری پرو و مکس چیپست M2  معرفی شده باشند. پس کمی صبر داشته باشید و الکی قضاوت نکنید چون چیپست M2 خیلی خفن است و هیچی از ارزشش این چیپست کم نمی شود. شما می توانید مقاله پردازنده های M1 مک بوک را در بلاگ ما مطالعه کنید.

چیپست M2 اپل

چیپست M2 مثل چیپست M1 هشت هسته ای هست که دقیقا مثل همون M1، هشت هسته رو به سی پی یو اختصاص دادن و هشت هسته رو به گرافیک که علاوه بر این، نسخه قوی تر 10 هسته ای گرافیک هم دارد.
حالا اگر بخوایم دقیق تر بهش نگاه کنیم باید بگم که 4 هسته به صورت قدرتمند کار می کند و 4 هسته دیگه هم به صورت کم مصرف و بهینه کار می کند.

کش چیپست M2 چه مقدار هست؟

کش 4 هسته قدرتمند این چیپست 16 مگابایتی و 4 هسته دیگر که کم مصرف هست 4 مگابایت کش دارد که مثل M1  است ولی چیپست M2 در چند قسمت خیلی بهتر عمل می کند مثلا برای چیپست M2 می توانید از رم 24 گیگابایت استفاده کنید در صورتی که در چیپست M1 به این صورت نبوده است.

پهنای باند چیپست M2 پنجاه درصد از چیپست M1 بیشتر است. پهنای باندM2 درحدود 100 گیگابایت برثانیه است که به جرات می توان گفت برای یه دستگاهی مثل مک بوک ایر خیلی عالیه و فوق العاده عمل می کند که می توانید مشخصات دقیق مک بوک ایر با پردازنده M2 را در سایت اپل ببینید. به این دلیل که با همین چیپست M2 می توانید یه فیلم 8K با فرمت H265 رو به راحتی ببینید و تدوین کنید و خروجی 6K ازش بگیرید و روی هر صفحه نمایش 6K که به لپ تاپ وصل کردید بدون هیچ مشکلی پخش کنید و لذت ببرید.

چیپست M2

نقاط قوت چیپست M2

این چیپست از 20 میلیارد ترانزیستور ساخته شده که در هر ثانیه  15.8 تریلیون عملیات انجام می دهد که مقدار خیلی بالایی است. همونطور که گفته شد با قدرت بالای این چیپست می توانید تا 24 گیگابایت رم داشته باشید اونم از آخرین نسل رم ها به نام LPDDR5  که یک امتیاز خیلی خوبی برا این چیپست است.

مورد بعدی انجین یا همون موتور چیپست، که نسبت به نسل قبلیش یعنی M1 حدود 40 درصد سریعتر عمل می کند. 18 درصد سرعت سی پی یو بالاتر رفته و 35 درصد سرعت GPU یا همون گرافیک می باشد.

در نتیجه می توان گفت که با این چیپست 5 نانو متری نسل دوم اپل می توانید برنامه های سنگین رو با بالاترین تنظیمات گرافیکی بدون لگ اجرا کنید، هر فیلمی رو با سنگین ترین برنامه های تدوین کنید و هر کار گرافیکی رو به راحتی هر چه تموم تر انجام بدید. فقط کافیه از چیپست M2  استفاده شود که در مک بوک ایر 2022 اپل این چیپست وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *